Elkötelezett
munkavállalók – másfélszeres üzleti teljesítmény
Tudott
róla, hogy a magas dolgozói elkötelezettséggel jellemezhető cégek 47%-kal (1)
nagyobb nyereséget realizálnak, mint azok a vállalatok, ahol a munkavállalók
elkötelezettsége alacsony szintű?
Tudta,
hogy azoknál a cégeknél, ahol a munkavállalók elkötelezettek, átlagosan • 20%-kal eredményesebb az
értékesítés? • iparágtól függően 24-59%-kal
alacsonyabb a munkavállalók fluktuációja? (2) • 41%-kal kevesebb a hiányzás? • 40%-kal kevesebb minőségi probléma
fordul elő? • 48%-kal kevesebb a biztonsági
incidens? • 28%-kal több a valóban aktív
munkával töltött idő?
A rejtett potenciál
A
Gallup 155 országra kiterjedő kutatása alapján hazánkban a munkavállalóknak
mindössze 10%-a dolgozik elkötelezetten (3) – a fennmaradó 90%-kal való törődés
tehát óriási üzleti tartalékot rejt magában.
Tréningjeink
Programjaink
középpontjában a munkavállalói elkötelezettség javítása áll. Tréningjeinket
minden esetben a konkrét szervezet igényeire, kihívásaira szabjuk az alábbi
modulok felhasználásával: • vezetőfejlesztő tréning • motivációs tréning • kommunikációfejlesztési tréning • asszertív kommunikáció tréning • konfliktusmenedzsment tréning • empátiafejlesztő tréning • intergenerációs tréning • interkulturális tréning • csapatépítő tréning
Vezetőfejlesztő
tréning
Meg
tudja becsülni, hogy a dolgozók elkötelezettségében mekkora szerepet játszik a
vezető személye, viselkedése? A
Gallup kutatási eredménye szerint az elkötelezettség 70%-ban a vezetőkön múlik
(4). Ez abból a szempontból jó hír, hogy a megfelelő vezetők kiválasztása és
fejlesztése komoly hatással tud lenni a dolgozók elégedettségére, azon
keresztül pedig a vállalat eredményére. Vezetői
tréningünk elemeit minden esetben a cégben dolgozó menedzserekre szabjuk:
szakmai és vezetői hátterük feltérképezése után állítjuk össze a programot,
melyben a vezetői önismeret, a vezetői szerepfelfogás, a különböző vezetési
stílusok alkalmazásának lehetőségei, a személyiségtípusok gyakorlati konzekvenciái,
a vezetői kommunikáció, az érzelmi intelligencia, a konfliktuskezelés, a
kríziskommunikáció és a visszajelzés módszertana egyaránt helyet kaphat a
vezetői szerepben való hitelesség támogatása jegyében.
Motivációs tréning
A
vezető figyelme csodákra képes: a beosztottra szánt 90 perc elegendő lendületet
ad a munkához 2 hétre vagy akár még több időre – fogalmazta meg tapasztalatát
Andy Grove, az Intel egykori CEO-ja. Mivel
teremthet elkötelezettséget egy vezető? Ahhoz, hogy tudja, mivel motiválhatja
munkatársait, fontos ismernie a működésüket. Motivációs tréningünk ahhoz ad
háttérismereteket és gyakorlati technikákat, hogy a 90 perc valóban hatékony
muníciót nyújthasson a dolgozók számára.
Kommunikációfejlesztési
tréning
„A
kommunikáció egy képesség, amit mindenki megtanulhat, mint például a
kerékpározást vagy a gépelést. Ha hajlandó vagy dolgozni rajta, gyors fejlődést
tapasztalhatsz az életed minden területén.” (Brian Tracy) A
kommunikáció egy munkaszervezet vérkeringésében magát a vért jelenti: a kommunikáció
szállítja a nélkülözhetetlen inputokat a cég különböző helyeire. A cég igényei
szerint kialakított kommunikációfejlesztési tréning a szervezet bármely
szintjén, a szervezeti életciklus bármely szakaszában „vérpezsdítően” hat:
legyen szó akár a szervezet alakulásáról vagy új kollégák érkezéséről,
átalakulásról, működés közbeni turbulenciákról – a program által nyújtott
aha-élmények valamennyi érintett munkatárs szemléletét, tréningen kívüli
kommunikációját formálják, revitalizálják, ezáltal pedig hozzájárulnak a
hatékonyabb üzleti működéshez is.
Asszertív
kommunikáció tréning
„Mit
is kellett volna mondanom?” – szinte valamennyien feltettük már magunknak a
kérdést egy nehéz helyzet után. Sokszor a kulcs inkább a „Hogyan kellett volna
mondanom?” formában rejlik. Számos munkahelyi és magánéleti szituációban van
szükség határozottságra – úgy, hogy ennek kifejezése nem sérti a másik felet,
sőt az ő igényeit is tiszteletben tartják. Az
asszertív kommunikáció egy tanulható módszer a hatékony önkifejezésre, mely a
kapcsolatok megóvását és fenntartását szolgálja. Hasznos segítség
konfliktushelyzetekben, a félreértések tisztázásában, a hatékony és mégis
tiszteletteljes nemet mondás gyakorlásában. Asszertív kommunikációs
tréningünket ajánljuk mindazon cégeknek, ahol a hosszú távon gondolkodnak –
akár a munkavállalók megtartását, akár a visszatérő ügyfélbázist illetően.
Konfliktusmenedzsment
tréning
Gondolt
már arra, hogy eddigi életében, szakmai pályafutása során hányszor volt
segítségére egy-egy konfliktushelyzet? Valljuk, hogy a konfliktusok nem
szükségszerűen károsak – sőt: a szervezetek életének természetes velejárói, a
fejlődés és kreativitás kibontakozásának forrásai lehetnek. Fontos azonban
különbséget tenni a produktív és a káros konfliktusok között, és tudatosítani,
hogy milyen eszközeink vannak a káros konfliktusok megelőzésére és kezelésére. Tréningprogramunk
az önismeret fejlesztésén és saját élményű gyakorlatokon keresztül világít rá a
konfliktusmenedzsment sikertényezőire. Az alkalmazható kommunikációs fogásokon
kívül a résztvevők azt is megtanulják, hol az a pont, ahol harmadik felet
célszerű bevonni a helyzet megoldásába.
Empátiafejlesztő
tréning
A
szervezet emberek közössége – érző, gondolkodó, egyéni motívumoktól fűtött
emberekből összeálló puzzle. Sokszor azonban a szervezeti „kirakó” elemei azért
illeszkednek nehezebben egymáshoz, mert megfeledkezünk erről. Empátiafejlesztő
tréningmoduljaink a piacon egyedülálló tematika mentén haladnak az alapoktól
építkezve: érzékenyítő, gondolatébresztő, saját élményekben bővelkedő
programunk a másik ember nézőpontjának megértése mellett kiváló közösségépítő
eszköz.
Intergenerációs
tréning
Egy
munkahely világok találkozása: fiatalabbak és régi motorosok, kérdőjelek és
felkiáltójelek, tapasztalat és innováció elegye a különböző korosztályoknak
köszönhetően. De vajon csak egymás mellett dolgozunk, vagy valóban együtt
tudunk működni? Hogy tud ez a szervezetnek és az ott dolgozó embereknek
egyaránt a javára válni? Intergenerációs
tréningünk azoknak a cégeknek szól, ahol a munkavállalók eltérő generációk
képviselői, avagy az ügyfelek és a vállalat munkatársai között húzódnak
korosztályos törésvonalak. Tréningünk résztvevői maguk találhatják meg a
választ arra, miről és miért gondolkodnak másképp az egyes generációk, a
különféle életszakaszban tartó emberek erősségei hogyan aknázhatók ki, milyen
motivációs és kommunikációs fogásokkal lehet az együttműködést fejleszteni – és
milyen pozitív hozadékot jelent mindez egyéni és szervezeti szinten.
Interkulturális
tréning (német-magyar)
avagy:
„Hogyan NE veszítsük el a külföldi ügyfelet a kulturális különbségekből fakadó
konfliktusok miatt?” Ha
tapasztalta már, hogy nemcsak a nyelv, hanem a gondolkodásmód vagy akár az
időhöz való hozzáállás komoly törésvonalat jelenthet egy külföldi partnerrel
való együttműködésben, akkor bizonyára fel tud idézni ezekkel kapcsolatos
konfliktusokat is. Német-magyar
interkulturális tréningünket azoknak a magyar vállalatoknak ajánljuk, amelyek
német nyelvterületen működő ügyfelekkel dolgoznak, és a mindennapokban is
megélik a kulturális különbségekből fakadó feszültségeket. Programunk abban
támogatja a munkavállalókat, hogy megértsék a külföldi partner viselkedésének
kulturális mozgatórugóit, és gyakorlati technikákat sajátítsanak el a hatékony
kommunikációhoz.
Csapatépítő tréning
A
munkahely közösség. De nem mindegy, milyen. A jó csapat az elkötelezettség
egyik kulcstényezője, míg a rossz közösség nemcsak visszafogja a teljesítményt,
hanem konkrét károkat okoz a szervezetnek.
Szakmai
és emberi minőségben egyaránt inspiráló, megtartó közeget építeni hosszú és
véget nem érő folyamat egy cég életében. Látjuk, hogy a klasszikus csapatépítő
programok kora lejárt. Hisszük, hogy nem az a kérdés, szükség van-e csapatépítő
programokra, hanem az, hogy mennyit árt a szervezetnek, ha nincsen ilyen.
Tréningmoduljaink a szervezet aktuális belső kihívásaira reflektálva valódi problémák
közös megoldása által adnak tapasztalati tanulási élményt, illetve fejlesztik a
belső működést.
1 az egy részvényre jutó nyereség összehasonlítása alapján (ld. Gallup / gallup.de) 2 Harter et. al (2016): The Relationship Between Engagement at Work and Organizational Outcomes 3 Gallup, State of the Global Workplace 2019 4 https://www.gallup.com/workplace/245786/gallup-reports-share-leaders-2019.aspx